Dry needling behandeling bij Fysio Volendam

Knopen in je spieren

Waarschijnlijk heb je ze zelf ook al wel eens gevoeld: gespannen, pijnlijke, verharde plekken in je spieren. Als je er op drukt, doet het pijn. Wij noemen dien knopen triggerpoints. Het zijn de plekken die jouw bewegingen moeilijk maken en er voor zorgen dat je spier zo stijf aanvoelt.

De knopen zijn belangrijk (om weg te halen)

Vooral bij chronische spierpijn (RSI, hoofdpijn, nek- of lage rugklachten) behandelen we de knopen met dry-needling. Dat is heel doelgericht en het helpt heel goed bij het ontspannen van precieze spiergroepen.

Spieren 'triggeren' met een naald

Dry-needling richt zich op het beïnvloeden van een specifiek punt in je spieren. Anders dan bijvoorbeeld acupunctuur werken we diep op de spier in en maar met één naald, waarmee we een voor een de knopen aflopen.

De prik doet geen pijn

De meeste cliënten voelen een minimaal prikje en zijn er van verrast dat het zo weinig pijn doet. Het moment dat de naald de knoop beïnvloedt is wel even vervelend. De spier spant zich plots sterk aan. Dat is een pijnlijk —kort— moment; je merkt ook direct dat je spier soepeler aanvoelt en de pijn minder is.

Soepele spieren voor een evenwichtig lichaam

Na dry-needling voelen je spieren zwaar. Het voelt een beetje als spierpijn. Die pijn gaat overigens snel weg; na een paar sessies zijn de knopen weg en kun je met deep-tissue massage ontspanningsoefeningen verder.

Wil je meer weten?

Bel of mail ons voor een afspraak, we helpen je graag!